شیشه وآینه تزیینی

شیشه تزئینی رایج ترین گونه از شیشه ها در تزئینات داخلی می باشد. شیشه تزئینی وآینه از زمان های بسیار گذشته برای تزئین فضای داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گرفتند، به موزه ها دقت کنید متوجه حجم مصرف از این نوع شیشه و آینه تزیینی می شوید. البته این گونه شیشه برای تزئینات بسیار لوکس است.

برندهای متفاوت شیشه تزیینی وجود دارند که از مشهورترین آن ها می‌ شود به لاکوبل اشاره کرد .یکی از انواع شیشه تزئینی که ممکن است تا به حال خیلی دیده باشید، شیشه های رنگی استفاده شده برروی در ورودی خانه های قدیمی است. در دکوراسیون داخلی یکی از مواردی که خیلی زیاد استفاده می‌شود، همین شیشه و آینه تزیینی می باشد.

یکی دیگر از خوبی های استفاده از شیشه و آینه تزیینی که یکی از علت های محبوبیت آن ها می باشد، روشن کردن محیط است. همان گونه که می‌دانستید، آینه ها توانایی انعکاس نور را دارند. این انعکاس نور آن ها می‌تواند روشنایی هرچه بیشتر خانه و فضا باشد. نگامی که نور خورشید و یا نورهای خانه مانند لامپ و مهتابی روشن می‌ گردند، توسط این آینه و شیشه ها، منعکس می‌ گردند و نور در همه ی خانه منعکس می‌ گردد و نور ورودی شما چندین برابر خواهد شد.

یقیناً شیشه های تزیینی در حد آینه تزئینی به روشنایی کمک نمی‌کنند اما باز هم به جای خود تاثیر زیادی دارند. دلیل تاثیر گذارنبودن شیشه هادر حد آینه، این می باشد که شیشه مقدار قابل توجهی از نور را از خود عبور خواهند داد.

اگر به پیشیه شیشه نگاه کنید و در مورد تاریخچه اش تحقیق بکنید، متوجه می شوید که شیشه آینه وتزئینی به چه مقدار در تغییر معماری تاثیر گذاشته اند.