احتمالا دچار شکستگی شیشه سکوریت شدید که به این مقاله سری زدید ، قبل از هر چیز متاسفیم که شيشه سکوریتان شکسته ! خصوصا که شیشه های سکوریت شیشه های مقاومی محسوب می شوند و بعضی ها بعنوان شیشه نشکن از اون نام می برند ، پس احتمالا بعد از اینکه با شیشه ی سکوریت شکسته شده ی خود مواجه شدید حسابی شوکه شدید .

خوب دلایل اصلی شکسته شدن شیشه های سکوریت به شرح زیره :

  • ضربه ی مستقیم
  • تنش های داخلی شیشه سکوریت
  • آسیب دیدگی لبه های شیشه
  • سوراخ کاری و تراش نادرست
  • وجود ناخالصی در شیشه

خوب ضربه ی مستقیم که دلیل مشخصیه ، برخورد مستقیم یک وسیله ی خارجی به شیشه می تواند باعث شکسته شدنش بشه (از کرامات شیخ ما اینست … شیره را خورد و گفت شیرین است )پس قبل از گرفتن انگشت اتهام به سمت باقی دلایل علمی ، یه نگاهی بکنید (شرلوک هولمز وار ) به اطراف بکنید که آیا ضربه ای مستقیم به شیشه وارد نشده ؟ کوچولوی خونه (و حتی گاهی بزرگترهایی که به روی خودشون نمی آرن دسته گل آب می دن و متواری میشن ) ، به اطراف نگاه کنید که آیا مدرک جرم هست یا نه … اگه این احتمال رد شد سراغ دلایل علمی تر بریم و رسمی تر بنویسیم 🙂

ضمنا قبل از اینکه هر گونه تهمت قتل به اطرافیان بزنید احتمال خودکشی را هم در نظر بگیرید ! بله جدی عرض کردیم !

خودکشی شیشه های سکوریت یکی دیگر از عواملی است که باعث شکستن شیشه می‌شود. در این حالت شیشه بدون وارد شدن ضربه‌ای و بسیار ناگهانی پودر می‌شود که این حالت به خودکشی شیشه معروف است. اگرچه در ظاهر اتفاقی نیفتاده اما خودکشی شیشه نمی‌تواند بی‌علت باشد. برای مثال تراز نکردن شیشه، قرار گرفتن شیشه در شرایط تغییر دمایی زیاد و یا وارد کردن ضربه هنگام نصب و در نتیجه ایجاد ترک‌های ریز بر روی شیشه می‌تواند از علت‌های خودکشی شیشه باشد.

تنش های داخلی

اگه گرما و سرمای شدید یا فشار شدیدی به شیشه سکوریت شما وارد شده احتمال داره که این گزینه قاتل شیشه شما باشه و هوشمندانه دستگیرش کنید .

وجود تکانه های حرارتی و شوک های گرمایی ممکن است به شکستن شیشه سکوریت منجر بشود. به طور مثال، اگر برای باز کردن درب های شیشه ای از فشار زیاد در خلاف جهت و یا ضربه استفاده کنید ،می تواند در قسمت های آسیب پذیر تر شیشه، مثل دستگیره و لولا باعث افزایش تنش های درونی و در نهایت شکستن شیشه بشود. البته واضح است که منظور ما ضربه و فشار های بسیار شدید می باشد، زیرا شیشه های سکوریت در مقابل ضربه و فشار عادی از استحکام بسیار بالایی برخوردار است.

در مورد شوک های حرارتی می توان شیشه های سکوریت به کار رفته ساختمان را مثال زد. تغییرات دمایی شدید و ناگهانی می توانند منجر به شکستن شیشه سکوریت شوند. گاهی اوقات به دلیل تغییرات شرایط آب و هوایی در طول شب و روز، شیشه های سکوریت (حتی شیشه هوشمند ) که در مجاورت این تغییرات حرارتی قرار گرفته اند، دچار شوک شده و شکسته می شوند. این تنش های حرارتی در شیشه های به کار رفته در حمام نیز زیاد اتفاق می افتد. روشن است که در اینجا هم منظور ما تغییرات بسیار شدید و ناگهانی دما می باشد زیرا شیشه های سکوریت در مقابل تغییر دمای معمولی بسیار مقاوم است.

برش شیشه و سوراخکاری اشتباه

برش شیشه و سوراخکاری های قبل از فرایند سکوریت کردن باید با دقت زیادی انجام شود. وجود هرگونه انحراف و برجستگی در شیشه باعث می شود هنگام بروز فشار، سکوریت بشکند. به همین دلیل است که در زمان ساخت شیشه های  سکوریت، قبل وارد شدن شیشه به کوره، آن را به طور کامل بررسی می کنند تا هیچ گونه انحرافی نداشته و سطحش کاملا صاف و یکدست باشد. پس اگر مقصر شکسته شدن شدن شیشه شما این مسئله باشد باید در انتخاب سکوریت مناسب از ایران آبگینه کمک بگیرید . بهترین کیفیت ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد .

آسیب دیدگی لبه های شیشه

لبه های شیشه سکوریت، حساس ترین و آسیب پذیرترین قسمت های آن می باشند. در صورت برخورد ضربه ناگهانی به لبه ها،  به سرعت ترک خورده و کل آن می شکند. در برخی از موارد نصب شیشه به صورت نادرست باعث آسیب دیدن لبه شیشه سکوریت و در نهایت شکستگی آن می شود. به طور مثال در درب های کشویی اگر شیشه به طور کامل داخل ریل و سپر پلاستیکی خود قرار نگیرد، ممکن است به راحتی آسیب دیده و بشکند، زیرا در این شرایط امکان برخورد لبه های شیشه با اشیا اطراف وجود دارد.

وجود ناخالصی در شیشه

مانند بسیاری از محصولات دیگر، شیشه نیز ممکن است دارای ناخالصی باشد. سولفید نیکل را می توان به عنوان معروف ترین ناخالصی شیشه نام برد. این ناخالصی در طی عملیات سکوریت کردن به همراه شیشه گرم شده و پس از سرد شدن شیشه نیز باقی می ماند. ممکن است ناخالصی ابتدا بسیار کوچک باشد، اما به مرور زمان بزرگ تر شده و منجر به بروز تنش داخلی و در نهایت شکستگی شیشه می شود. اندازه سولفید نیکل می تواند تا حدود 4 درصد افزایش پیدا کند.

در آخر عرض می کنیم وقتی شیشه را از تیمی حرفه ای خریداری کنید ، نصب و اجرای یراق آلات توسط آنها انجام شود و تمام طراحی و محاسبات و خرید شیشه حساب شده و توسط تیمی حرفه ای مانند تیم ما در ایران آبگینه انجام گیرد احتمال از بین رفتن شیشه بسیار پایین می آید . برای خرید شیشه سکوریت و نصب آن با ما تماس بگیرید .